September 20 2017 18:18:27
Navigatie
· Home
· Artikelen
· Literatuur
· Forum
· Web Links
· Foto's
· Zoeken

· RSS Forum
· RSS Nieuws

· Website van De Knoop
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 235
· Nieuwste lid: Toyvin
Forumonderwerpen
Nieuwste onderwerpen
· Themabijeenkomst ove...
· ervaringsverhalen
· ARGOS-trainingsdagen
· Landelijke themabije...
· De Knoop organiseert...
Actiefste onderwerpen
· ervaringsverhalen [8]
· zorgen [7]
· Help, even hart l... [6]
· mijn hechtingspro... [5]
· Hechtingstoornis? [4]
Laatste Artikelen
· Meetbare littekens o...
· Tips over Jeugdzorg/...
· 'Jeugdzorgsysteem in...
· Huntington en Hechting
· Onderzoeksvraag
Onderwerp bekijken
www.hechtingsstoornis.nl :: Ouders/verzorgers (Openbaar) :: Ouders/verzorgers
 Onderwerp afdrukken
Help, even hart luchten
Lizzy28
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-05-2006 20:31
Lid

Datum van aanmelding: 18.05.06

Het gaat de laatste dagen heel slecht met mijn zoontje. Hij luistert absoluut niet, ook niet op de naschoolse opvang. Hij is vreselijk druk, hyper, nerveus, brutaal, stronteigenwijs en begint agressieve trekjes te krijgen. Zijn beste vriendinnetje is hier weggelopen tijdens een speelafspraak omdat hij haar domineerde. Hij had knikkers gestolen op de naschoolse opvang en die door de wc daar gespoeld. Heeft heel veel moeite gekost om achter de waarheid te komen. Hij schreeuwt vaak tegen mij. Plast vaak in zijn broek. Stopt kleine speelgoeddingetjes in zijn mond en neus (gisteravond toen hij sliep vond ik een nepmuntje in zijn mond). Peutert continu in zijn neus, tot bloedens toe. Zit vaak aan zijn piemeltje. Loopt overal tegenop, stoot dingen om, kijkt niet uit en denkt niet na. Ik vertrouw hem niet meer en geloof hem niet meer. Wat ontzettend verschrikkelijk!! Hij heeft totaal geen respect voor mij lijkt het wel. Vandaag stond ik bijna op het punt om het jeugdriagg te bellen van dit gaat zo niet veel langer meer. Ik heb me in ieder geval ziek gemeld want ik ben zwaar overspannen aan het raken. Ik maak me zo'n zorgen om dat jochie, hij glijdt af. Die hele hulpverlening duurt al veel te lang. In januari kreeg hij de verwijzing naar een kinderpsycholoog, die heeft onmiddelijk doorverwezen naar het jeugdriagg, maar Bureau Jeugdzorg moest de verwijzing geven (en daar ging lang overheen). En pas volgende week is de eerste spelobservatie bij het Jeugdriagg, de week erop de tweede en dan het evaluatiegesprek. Terwijl de kinderpsycholoog de ernst ervan in zag en al meteen een ernstige hechtingsstoornis constateerde... Ik ben kapot. En ik moet het alleen doen. Gelukkig kan mijn zoontje morgen een nachtje bij onze beste vriend logeren, even uit die negatieve spiraal komen. Want ik was bijna zover om zoonlief in zijn blote kont buiten te zetten. Waarom kan ik niet meer tot hem doordringen? Ik geef en geef en geef, maar krijg niks terug. Het is alsof er niks achter zit bij hem, een leeg omhulsel. Een verschrikkelijk angstig kind, met een enorm masker op. Het feit dat hij zo intelligent is maakt het niet makkelijker. Discussie op discussie. Altijd heeft hij het laatste woord. Domme mama. Ja, want hij heeft al 10 boekjes gelezen, schrijft al aardig en rekenen is ook geen probleem. Evolutietheorie kent hij ook al. Die tegenstellingen: hij gedraagt zich vaak als een baby (heeft nog een speentje), als een peuter maar hij spreekt als een oude man. Doorziet en manipuleert mensen feilloos. Charmeert, betovert. Jantje lacht, jantje huilt. Twee gezichten. En ik weet dat hij zich waardeloos voelt. Leeg van binnen. Gevoelens die hij niet kan/durft te uiten. Ik voel me zo machteloos, wanhopig, gefrustreerd. Ik wil hem niet meer kwijt, maar ik ben bezig hem kwijt te raken emotioneel en geestelijk. Wat kan ik doen? Ik weet het even niet meer, ik ben zo moe en bezorgd en uitgewrongen... Ik zou hem het liefst voor altijd willen vasthouden en knuffelen maar dat kan niet. Dat staat hij ook niet toe. Ik wil een gewone mama zijn en een gewoon kind hebben...

Lizzy28
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-05-2006 20:37
Lid

Ik voel me nu al wat beter, ook omdat mijn zoontje nu bij onze beste vriend is. Even adempauze. Maar ook onze vriend merkte op dat mijn zoontje anders is dan anders, nerveuzer, drukker, agressiever. Ik hoop echt dat het Jeugdriagg spoed zet achter de uiteindelijke diagnose en het behandelplan. Want ik trek het niet meer. En dat stomme Bureau Jeugdzorg, die krijgen nog wel wat van me te horen. Stelletje arrogante nietsweters. Hoe meer ik lees over dit soort stoornissen, de arrogante houding van BJZ en de gebrekkige (tijdige en betaalbare) hulpverlening op dit gebied in Nederland, hoe bozer ik word. En dan nog mekkeren over ontspoorde jeugd en overvollen jeugdtehuizen. Steek de hand eens in eigen boezem en pomp daar als overheid eens wat geld, kennis en mankracht in. De jeugd heeft de toekomst, toch?

willem
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-05-2006 12:38
Lid

Datum van aanmelding: 16.01.06

Hallo Lizzy 28 ! Kan mij voorstellen dat je er gefrustreerd
van wordt ! Probeer wel hulp in te schakelen want anders
ben je zelf straks helemaal leeg ! Jouw zoon heeft daar
ook niet wat aan ! Probeer je niet schuldig te voelen
jij doet gewoon wat in jouw vermogen ligt ! Wij wensen je
in ieder geval veel sterkte wij voelen met je mee !

Groetjes Willem !

Lizzy28
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-05-2006 16:26
Lid

Dank je wel ook voor je steun. Tja, hulp inschakelen, dat heb ik al gedaan, en daar is het wachten op. En schuldig voelen? Tuurlijk voel ik me ergens schuldig, ook al heb ik vroeger en nu alles gedaan wat in mijn vermogen ligt om het beste te doen. Ik voel mij eerder gefrustreerd door het onbegrip van de hulpverlening. Daar moet iets daadwerkelijk veranderen.

willem
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-05-2006 14:47
Lid

Datum van aanmelding: 16.01.06

Hallo allemaal ! Het accepteren dat je kind anders is dan
andere kinderen en een probleem heeft en het uit handen
moet geven dat is waanzinnig moeilijk . Vooral het onbegrip
bij de medemens maakt je wel is opstandig . Vooral de mensen
van het riag zijn geen woorden voor. Iemand schreef over
Basic Trust er zou een site van zijn kan hem alleen niet
vinden . ik wens iedereen een prettig weekend toe en
die op deze site veel sterkte en houdt moed .

Groetjes Willem ! P.S Jeugdzorg heeft wel naar ons

geluisterd !

Lizzy28
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-05-2006 16:00
Lid

www.basictrust.com. Hun visie spreekt mij erg aan, maar het zit niet bij ons in de buurt en het wordt geloof ik ook niet geheel vergoed. En wat de hulpverlening betreft: Bureau Jeugdzorg houdt al sinds de geboorte van mijn zoontje een vinger aan de pols. Toch, toen ik in december vorig jaar aangaf dat ik vermoedde dat mijn zoontje een hechtingsstoornis heeft, hebben ze niks gedaan. Ik heb zelf een verwijzing aan de huisarts moeten vragen voor een eerstelijns-psycholoog. Die ook meteen gekregen want onze huisarts heeft zelf ook een "probleemkind". En ook hij is niet te spreken over BJZ. Dus naar de kinderpsycholoog (kon gelukkig heel snel), intake, 2 speelsessies en evaluatie. Hij vermoedde ook een hechtingsstoornis en wilde een spoedverwijzing naar het Jeugdriagg. Helaas moest die verwijzing dus van BJZ komen, en daar ging lange tijd overheen. Eenmaal eindelijk de intake bij het Jeugdriagg hadden ze niet het rapport van de kinderpsycholoog (lag nog bij BJZ) en wisten ze niets van de problematiek van mijn zoontje af. Ik moest achter alle info aangaan en die naar hun sturen. Dus nu pas volgen er twee speelobservaties (30 mei en 9 juni) en dan op 13 juni evaluatie en verdere ontwikkelingsanamnese. We zijn dus 6 maanden verder en zelfs de kinderpsycholoog had heel duidelijk gemaakt dat dit geen maanden zou moeten duren, maar dat er snel ingegrepen moest worden. Dankzij BJZ heeft dit zolang geduurd. Ik kan nog veel meer negatiefs vertellen over BJZ en ik vind het schandalig dat zij zo arrogant en nalatig zijn. Hun oplossing zou zijn dat zoonlief maar weer (voor de derde keer in zijn jonge leventje!) tijdelijk in een pleeggezin zou moeten komen, of in ieder geval weekendopvang. Weer naar vreemden. Weer het idee krijgen dat mama hem niet moet en in de steek laat. Weer een onderbreking in stabiliteit en continuiteit. Terwijl het er juist omgaat dat onze band herstelt wordt en hij zijn basisvertrouwen en eigenwaarde terugkrijgt!! Ik heb tot nog toe in de gesprekken met het Jeugdriagg wel het vertrouwen dat zij weten wat ze doen, maar ik moet het nog zien. Ik heb al te veel met de GGZ hulpverlening te maken gehad en nog nooit een goede therapeut meegemaakt... En zeker met iets toch relatief onbekends als hechtingsstoornis hou ik mijn hart vast. Maar ik ben heel blij met jullie reacties. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie verhaal en ervaringen...

Lizzy28
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-05-2006 17:52
Lid

PGB, TOG?? Het duizelt me;-) Ik heb op het Internet alle info gelezen, en voor deze zaken zal je kind eerst gediagnosticeerd moeten zijn als hebbende een chronische psychiatrische stoornis. Dat is nog niet zo. Zo ja, dan zal ik er zeker achteraan gaan. Ik heb ook gelezen dat je kind dan ook een "rugzakje" kan krijgen voor school zodat hij de benodigde extra begeleiding kan krijgen op een gewone basisschool. Punt is dat ik in de schuldhulpverlening zit, en met dit soort financiele regelingen ligt dat wat moeilijker om ervoor in aanmerking te komen. Ik schaam me nergens voor, want ik doe mijn best om mijn zoontje en mijzelf te helpen. Alleen komt er nu ook bij mij een boel stress en trauma naar boven, het is zoveel bij elkaar allemaal... Zeker als je er alleen voor staat komt er dan teveel op je bordje. Maar goed, morgen hebben we de eerste spelobservatie bij de Jeugdriagg, dus er zit schot in. Alleen duurt het me toch te lang allemaal.

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

26/01/2014 21:44
Adoptie en hechtingsstoornis http://toyvin.word
press.com/

25/10/2012 13:29
Op http://www.vng.nl.
..t-jeugdwet
staat de inbreng van mensen en instellingen over de concept wettekst a.s. Jeugdwet, waar d

10/07/2012 11:50
Adoptie-klachtrech
t op http://adoptiezor.
..recht.html
(wanneer 20six.nl het niet doet). - [color=#990033]Het
klachtrecht is gebaseerd op de Algemene wet b

10/06/2012 19:15
zijn er volwassen mensen in een relatie bij wie bij 1 van hen nu pas (30) GBS is geconstateerd?

24/11/2011 13:44
Help de politiek te adviseren ten aanzien van de a.s. Wet Zorg voor Jeugd, die de Wjz gaat vervangen. Zal dat weer leiden tot on-gediagnosti- ceerde uithuisplaatsingen
, zonder valide onderzoek. Schr

18/05/2011 07:06
speltherapie in mentaliserende vorm onder begeleiding van een camera werkt ook.

04/04/2011 15:19
Hallo allemaal, wij zijn twee studenten die ons eindwerk maken over de beleving van het GBS bij geadopteerden. Hiervoor zoeken we nog kandidaten voor enquête. Meer info: forum - studenten. Alvast beda

27/02/2011 10:31
Hallo allemaal, wij zijn twee studenten die ons eindwerk maken over de beleving van het GBS bij geadopteerden. Hiervoor zoeken we nog kandidaten voor enquête. Meer info: forum - studenten. Alvast beda

08/01/2011 11:35
kan het zij dat een hechtingsstoornis overgaat (of de voorloper is) van borderline?

31/12/2010 10:55
vanaf gisteren tot zondag as is mn meiske bij r vader - ik mis haar zo Sad

Verwerkingstijd: 0.07 seconden 2,971,286 unieke bezoeken Top