May 29 2017 21:00:02
Navigatie
· Home
· Artikelen
· Literatuur
· Forum
· Web Links
· Foto's
· Zoeken

· RSS Forum
· RSS Nieuws

· Website van De Knoop
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 235
· Nieuwste lid: Toyvin
Forumonderwerpen
Nieuwste onderwerpen
· Themabijeenkomst ove...
· ervaringsverhalen
· ARGOS-trainingsdagen
· Landelijke themabije...
· De Knoop organiseert...
Actiefste onderwerpen
· ervaringsverhalen [8]
· zorgen [7]
· Help, even hart l... [6]
· mijn hechtingspro... [5]
· Hechtingstoornis? [4]
Laatste Artikelen
· Meetbare littekens o...
· Tips over Jeugdzorg/...
· 'Jeugdzorgsysteem in...
· Huntington en Hechting
· Onderzoeksvraag
Onderwerp bekijken
www.hechtingsstoornis.nl :: (Jong)-volwassenen (Openbaar) :: (Jong)-volwassenen
 Onderwerp afdrukken
Hechtingstoornis?
Bloem
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-11-2010 01:04
Lid

Datum van aanmelding: 03.11.10

Ik heb mij een paar dagen geleden aangemeld op dit forum. Dit omdat ik eindelijk de moed heb gehad om de papieren te bekijken die ik ooit heb opgevraagd nadat ik op 24-jarige leeftijd werd afgekeurd. Ik heb ze al eerder bekeken maar ze nooit echt goed doorgenomen. Vond het eigenlijk allemaal maar onzin maar liep toch zo vaak tegen dezelfde problemen op dat ik deze week nu wel een en ander heb laten bezinken en ik ben inmiddels 51 dus dat mocht ook wel eens tijd worden.

In de papieren die ik las staat bijvoorbeeld het volgende: Er is sprake van en emotionele scheefgroei en een ernstige karakterdeformatie. Haar frustratietolerantie is gering en haar agressie heeft zij onvoldoende onder controle. Er is een te hoog gespannen ideaal-ik wat is opgebouwd om zicht te wapenen tegen de krenkingen die zij in het ouderlijk huis heeft moeten ondergaan. In het contact blijkt haar sterke behoefte aan veiligheid en steun terwijl zij tot op zekere hoogte onvermogend is om een uitgestoken hand te accepteren. Aan de afwikkeling van oedipale problematiek met de daarbij behorende acceptatie van het antaomische geslachtsverschil is zij nooit toegekomen. De identificatie met moeder is mislukt en daardoor is in de wezen de weg naar de volwassenheid geblokkeerd.

Als ik dit zo herlees (is wel slikken) denk ik dat ikzelf iemand ben met een hechtingsstoornis die misschien nu zelfs tot een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis heeft geleid.

Mijn vraag is eigenlijk. Klinkt bovenstaande inderdaad als iemand die een hechtingsstoornis kan hebben? Misschien zijn er mensen die hier meer 'thuis' in zijn?

deknoop
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-11-2010 19:04
Superbeheerder

Datum van aanmelding: 29.03.04

Beste Bloem,
Dat is moeilijk zo te zeggen ik wil je dan ook aanraden om een hulpverlener op te zoeken die bekend is met hechtingsproblemen.

http://www.deknoop.org
Carla
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-11-2010 21:57
Lid

Datum van aanmelding: 19.11.10

Hoi Bloem,

Als dit je nu bezig houdt en je hebt er last van, én je hebt dat op papier staan, zou ik als ik jou was inderdaad een hulpverlener opzoeken en het hier over hebben.

Ik ben zelf 49 en ook nog steeds op zoek hoor Smile
Ik heb wel de diagnose autisme gekregen maar blijf met een aantal dingen zitten die volgens mij toch meer thuishoren bij een hechtingsstoornis....vandaar dat ik me hier nu ook aan in het verdiepen ben.

Ik moet me nog voorstellen Frown

Bloem
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-07-2012 14:43
Lid

Datum van aanmelding: 03.11.10

Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat ik op dit forum iets heb gepost. Ik ben begin 2011 naar een hulpverlener gegaan, hele intake gehad en uiteindelijk kon men niets voor mij doen omdat men bang was dat ik er slechter uit zou komen dan dat ik nu ben. Nou daar ben ik dan ook heel blij mee, niet. Verder geen nadere diagnostiek ingezet. Ook 'hulp' gezocht bij de plaatselijke GGZ maar daar kwam men met het originele idee voor partnertherapie, echter mijn man heeft het syndroom van Asperger en dat zou hoe dan ook niets worden. We kampen beiden met onze problemen, nietwaar en hij gelooft niet in therapie. Dus nu, anderhalf jaar later hang ik nog steeds in het luchtledige. Jammer.

Paulina
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-10-2012 17:21
Lid

Datum van aanmelding: 27.01.09

probeer bij een andere instantie een voet binnen de deur te krijgen
Gewijzigd door Paulina op 09-10-2012 17:46

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

26/01/2014 21:44
Adoptie en hechtingsstoornis http://toyvin.word
press.com/

25/10/2012 13:29
Op http://www.vng.nl.
..t-jeugdwet
staat de inbreng van mensen en instellingen over de concept wettekst a.s. Jeugdwet, waar d

10/07/2012 11:50
Adoptie-klachtrech
t op http://adoptiezor.
..recht.html
(wanneer 20six.nl het niet doet). - [color=#990033]Het
klachtrecht is gebaseerd op de Algemene wet b

10/06/2012 19:15
zijn er volwassen mensen in een relatie bij wie bij 1 van hen nu pas (30) GBS is geconstateerd?

24/11/2011 13:44
Help de politiek te adviseren ten aanzien van de a.s. Wet Zorg voor Jeugd, die de Wjz gaat vervangen. Zal dat weer leiden tot on-gediagnosti- ceerde uithuisplaatsingen
, zonder valide onderzoek. Schr

18/05/2011 07:06
speltherapie in mentaliserende vorm onder begeleiding van een camera werkt ook.

04/04/2011 15:19
Hallo allemaal, wij zijn twee studenten die ons eindwerk maken over de beleving van het GBS bij geadopteerden. Hiervoor zoeken we nog kandidaten voor enquête. Meer info: forum - studenten. Alvast beda

27/02/2011 10:31
Hallo allemaal, wij zijn twee studenten die ons eindwerk maken over de beleving van het GBS bij geadopteerden. Hiervoor zoeken we nog kandidaten voor enquête. Meer info: forum - studenten. Alvast beda

08/01/2011 11:35
kan het zij dat een hechtingsstoornis overgaat (of de voorloper is) van borderline?

31/12/2010 10:55
vanaf gisteren tot zondag as is mn meiske bij r vader - ik mis haar zo Sad

Verwerkingstijd: 0.12 seconden 2,907,191 unieke bezoeken Top